Стручни сарадници
Послове стручних сарадника обављају:
- Школски психолог
- Дефектолог
- Библиотекар
Психолог школе
Подручје рада | Време реализације | сарадници |
I ПЛАНИРАЊЕ и ПРОГРАМИРАЊЕ, ОБРАЗОВНО- ВАСПИТНОГ РАДА
– учествовање у изради Годишњег програма,школског програма, развојног плана школе : израда : – програма рада психолога – програма рада педагошког колегијума – програм сарадње са родитељима – програм професионалне орјентације – програм заштите деце/ученика од насиља, злостављања и занемаривања – програм Дечјег савеза
– Извештаји о : – раду психолога – раду педагошког колегијума – сарадњи са родитељима – реализацији програма професионалне орјентације – реализацији програма заштите деце/ученика од дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања
( II ) ПРАЋЕЊЕ И ВРЕДНОВАЊЕ ОБРАЗОВНО- ВАСПИТНОГ РАДА ШКОЛЕ – праћење: реализације циљева и задатака појединих наставних предмета; ефеката иновативних подухвата; постигнућа ученика у наставном и ваннаставном раду; усклађеност програмских захтева са узрасним карактеристикама ученика; оптерећеност ученика; мотивација ученика за рад и учење; развоја и напредовања личности ученика; усклађеност програмских захтева са индивидуалним могућностима ученика – праћење услова рада ( просторно, материјално- технички услови ). истраживање и сагледавање општих услова за одвијање образовно-васпитног рада у школи – истраживање постојеће образовно-васпитне праксе и специфичних проблема и потреба школе – проверавање ефикасности нове образовне технологије итд.
|
VII
VII
IX-VI
IX-VI
IX-VI
|
Директор, соц.радник, наставници/дефектолози, стручни сарадници
Директор, стручни сарадници, наставници/дефектолози,
Директор, , Педагошки колегијум
|
( III ) РАД СА НАСТАВНИЦИМА
– Сарадња са наставницима и Директором школе идентификовање, конкретизовање и операционализовање циљева и задатака образовно васпитног рада, – сарадња са наставницима у циљу помоћи ученицима са потребама за додатном подршком ; израда ИОП – а и педагошких профила ученика – сарадња са одељенским старешинама у оквиру рада са ученицима који имају тешкоће у васп.- обр. раду и са динамиком одељенске заједнице у целини – рад на развијању интерперсоналних односа – подстицање развоја мотивације за рад и учење – пружање помоћи у подстицању оптималног развоја ученика на основу утврђених индивидуалних карактеристика – пружање помоћи наставницима у усмеравању професионалног развоја ученика – сарадња са одељенским старешинама осмог разреда – упис у средњу школу – анализирање часова на којима је присуствовао психолог – инструктивно педагошки рад и праћење рада приправника
|
IX-VI
IX-VI
IX-VI
IX-VI |
Наставници/дефектолози, стручни сарадници, директор
Наставници/дефектолози, стручни сарадници,директор,родитељи
Наставници/дефектолози,директор |
(IV )РАД СА УЧЕНИЦИМА
– провера способности ученика за полазак у 1. разред ТЗШ ( тест зрелости за школу ), други начини провере способности/упућивање на ИРК – праћење успеха и напредовања ученика – праћење и подстицање развоја ученика – откривање и евидентирање ученика са проблемима – индивидуални рад са ученицима који имају развојних и васпитних проблема – утврђивање узрока за појаву проблема – превентивни рад у циљу оснаживања у случајевима насиља и злостављања
|
V
IX-VI |
Наставници/дефектолози, стручни сарадници, ,директор,родитељи, Дом здравља
|
( V ) САРАДЊА СА РОДИТЕЉИМА
– пружање помоћи родитељима чија деца имају проблеме у развоју, учењу и понашању – пружање помоћи у осмишљавању слободног времена деце упознавање родитеља са психолошким карактеристикама деце итд. – саветодавни рад са родитељима – елементи ненасилне комуникације ( индивидуално, групно, родитељски састанци) – саветодавни рад са родитељима у вези са развојним проблемима који настају као последица поремећаја у породичним односима – помоћ родитељима у остваривању додатне здравствене, социјалне и образовне подршке за дете ( упућивање на Интерресорну комисију )
|
IX-VI
IX-VI
IX-VI |
Наставници/дефектолози, стручни сарадници,директор,Дом здравља
Наставници/дефектолози, стручни сарадници, Директор,Центар за социјални рад, Тим за заштиту деце од дискриминације ,насиља , злостављања и занемаривања , СУП,
стручни сарадници,директор,Дом здравља |
(VI) РАД СА ДИРЕКТОРОМ
– учешће у изради распореда часова и смена, подели одељењског старешинстава – структуирање одељења првих и петих разреда – предлагање нових организационих решења образовно-васпитног рада – Информише Директора о предузетим мерама и активностима – Обилазак наставе – Заједнички родитељски састанци и индивидулани саветодавни и информативни разговори са родитељима – Активности везане за промоцију школе – Посете редовним школама .
|
VIII
VIII
IX-VI
|
Директор, координатор Тима за инклузивно образовање |
( VII ) РАД У СТРУЧНИМ ОРГАНИМА
– учествовање у организовању Тимова – присуство седницама и учешће у раду одељењских већа, Наставничког већа, педагошког колегијума и стручних актива у циљу унапређивања рада ових стручних органа и решавања актуелних образовно-васпитних проблема.
– Учешће и рад у Тиму за инклузивно образовање , Тиму за заштиту деце од насиља , злостављања и занемаривања , Дечији савез .
|
IX-VI |
Директор, стручни сарадници, чланови Тимова |
( VIII ) САРАДЊА СА НАДЛЕЖНИМ УСТАНОВАМА, ОРГАНИЗАЦИЈАМА, УДРУЖЕЊИМА И ЈЕДИНИЦОМ ЛОКАЛНЕ САМОУПРАВЕ
– сарадња са основним школама на нивоу Општине Панчево и предшколском установом „ Дечија радост “ као и школама са других општина. – сарадња са здравственим институцијама ( Дечији диспанзер, Диспанзер за ментално здравље, Институт за ментално здравље, Центар за социјални рад, Дом „Споменак “, Интерресорна комисија ) – учешће у организованим облицима размене искустава стручних сарадника – стручно усавршавање наставника и стручних сарадника – семинари у организацији Министарства просвете и стручних институција – праћење стручне литературе
|
IX-VI |
Стручни активи, Наставници/дефектолози, стручни сарадници,директор |
(IX) ВОЂЕЊЕ ДОКУМЕНТАЦИЈЕ И ПРИПРЕМАЊЕ ЗА РАД
– Дневник рада и досијеи ученика – вођење психолошке документације – тестовна постигнућа ученика, извештаји и мишљења о ученицима. – унапређење школске документације. – Извештаји за релевантне Институције и Тимове ( о успеху и понашању ученика ) – индивидуално усавршавање ( литература, интернтет, штампа ) – групно стручно усавршавање ( на нивоу школе) – стручно усавршавање ван школских институција.
|
IX-VI
|
стручни сарадници,Директор, координатор Тима за инклузивно образовање |
ПОДРУЧЈЕ РАДА | Време
реализације |
Сарадници |
I ПЛАНИРАЊЕ И ПРОГРАМИРАЊЕ
ОБРАЗОВНО-ВАСПИТНОГ РАДА 1. Планирање и програмирање – Учествовање у изради годишњег плана школе 1. Израда годишњег програма рада стручног сарадника-олигофренопедагога 2. Концепција годишњег плана школе(структура) 3, Учешће у планирању и реализацији културних манифестација, наступа деце, односно ученика. 4. Формирање одељења, распоређивање ново придошлих ученика и ученика који су упућени да понове разред. |
VI,VIII,IX
Током године |
Директор, психолог, Руководиоци стручних већа, тимова и ученичких организација |
II. ПРАЋЕЊЕ И ВРЕДНОВАЊЕ ОБРАЗОВНО-ВАСПИТНОГ РАДА
1. Праћење постигнућа ученика у наставном и ваннаставном раду 2. Праћење мотивације ученика за рад и учење 3. Учешће у изради годишњег извештаја о раду школе 4. Праћење анализе успеха и дисциплине ученика на класификлационим периодима, као и предлагање мера за њихово побољшање 5. Праћење узрока школског неуспеха ученика и предлагање решења за побољшање школског успеха |
Класификациони периоди
Током године |
Психолог, директор, наставници/дефектолози |
III. РАД СА НАСТАВНИЦИМА
1. Упознавање одељенских старешина са социјалном структуром у разреду (ученици из социјално угрожених породица, непотпуних породица, без родитељског старања, поремећеним породичним односима) 2. Упознавње наставника и одељенских старешина са узроцима неуспеха појединих ученика који је условњен породичним и социјалним разлозима. Предлагање одговарајуће помоћи. 3. Упознавање наставника са специфичним условима развоја ученика и потребом за различитим образовно-васпитним приступом . 4. Оснаживање наставника за рад са ученицима из осетљивих друштвених група кроз развијање флексибилног става према културним разликама и предлагање поступака који доприносе њиховом развоју. 5. Пружање помоћи наставницима у остваривању свих форми сарадње са породицом 6. Пружање помоћи приправницима у процесу увођења у посао. |
Током године |
Наставници/дефектолози, психолог, директор, стручни сарадници |
IV. РАД СА УЧЕНИЦИМА
1. Пријем ученика и идентификација оних у стању социјалне потребе 2. Индивидуалан, саветодавни и појачани рад са ученицима код којих су евидентирани поремећени породични односи (насиље у породици,,развод родитеља..), болести зависнисти, тешке хроничне болести 3. Израда психолошко-социјалне анамнезе 4. Идентификација ученика са проблемом у учењу и владању и проучавање узрока неуспеха условљених породичним и социјалним приликама. 5. Саветодавни рад са ученицима и њиховим родитељима или старатељима 6. Пружање информација ученицима о правилном коришењу слободног времена, укључивање у секције, ученичке организације (дечији савез, ученички парламент, црвени крст..) 7. Рад на развијању добрих социјалних односа у одељењу 8. Активности у циљу побољшања ученичког стандарда 9. Праћење и анализирање социо-економских услова и потреба ученика 10. Подршка ученичком парламенту 11. Подстицање, унапређење и организовање социјално – хуманитарне активности ученика и родитеља |
IX,X
Током године |
Наставници/дефектолози, психолог, стручни сарадници, директор, родитељи |
V. РАДА СА РОДИТЕЉИМА, ОДНОСНО СТАРАТЕЉИМА
1.Сарадња и пружање помоћи родитељима или старатељима ученика који имају проблем у учењу и понашању 2.Рад са родитељима, односно старатељима у циљу прикупљања података о деци 3.Саветодавни рад са родитељима ученика чији проблеми потичу из проблематичних и поремећених породичних односа 4. Посете породицама ученика у циљу сагледавања услова живота и налажењу начина за превазилажење уочених проблема 5.Професионално информисање родитеља 6.Пружање стручне помоћи родитељима, односно старатељима око остваривање одређених права из домена социјалне заштите 7. Учествовање на општим и групним родитељским састанцима у вези са организацијом и остваривањем образовно-васпитног рада |
Током године |
Наставници/дефектолози, психолог, директор, стручни сарадници, родитељи |
VI. РАД СА ДИРЕКТОРОМ, СТРУЧНИМ САРАДНИЦИМА
1. Сарадња са директором и стручним сарадницима на заједничком планирању активности, анализа и извештај о раду школе 2. Сарадња са директором и психологом на формирању разреда по потреби и других разреда с посебним акцентом на социјалну структуру породице(образовни статус, запосленост родитеља, стамбени и материјални услови, дефицијантност породице). |
Током године |
Директор, психолог, Наставници/дефектолози |
VII РАД У СТРУЧНИМ ОРГАНИМА И ТИМОВИМА
1. Учествовање у раду наставничког већа 2. Учествовање у раду тимова, актива и комисија који се образују ради остварења одеређеног задатка, програма или пројекта. (Тим за заштиту животне средине, Тим за превенцију вршњачков насиља, злостављања и занемаривања, историјско-географска секција, псиихоедукатине радионице са родитељима) |
Класификациони периоди Током године |
Директор,психолог, чланови тимова |
VIII САРАДЊА СА НАДЛЕЖНИМ УСТАНОВАМА,ОРГАНИЗАЦИЈАМА,
УДРУЖЕЊИМА И ЈЕДИНИЦОМ ЛОКАЛНЕ САМОУПРАВЕ 1. Сарадња са основним и средњим школама у граду, Центром за социјални рад, ПУ Панчево, Школским диспанзером, Диспанзером за ментално здравље, Институтом за ментално здравље у Београду, Домом за децу без родитељског старања „Споменак“, Културним центром, Музејом, 2. Сарадња са канцеларијом за младе и другим удружењима грађана и организацијама које се баве програмима за младе 3. Учешће у раду и сарадња са комисијама на нивоу локалне самоуправе, које се баве унапређивањем положаја деце и ученика 4. Сарадња са Националном службом за запошљавање |
Током године |
Директор, психолог, представници институција, представници локалне самоуправе и националне службе за запошљавање |
IX. ВОЂЕЊЕ ДОКУМЕНТАЦИЈЕ, ПРИПРЕМА ЗА РАД, СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ
1. Документација о ученицима 2. Стручно индивидуално усавршавање (интернет, литература,штампа), групно на нивоу школе и ваншколских институција (семинари, стручни скупови) 3. Припрема за послове предвиђене годишњим програмом рада |